Onlinehelpdesk
September 10, 2010, 12:28:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Kalender Links Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Antwoord  |  Print  
Auteur Topic: Antivir 2010 en soft (2 apparte zaken)  (gelezen 142 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
DeKoeDoeMoe
Hero Member

Turtle-jockey 1st class

Bekijk profiel
« Gepost op: Maart 09, 2010, 16:48:58 »
Antwoord met citaatCitaat

Zal waarschijnlijk op verkeerde plaats staan, maar moet iedereen waarschuwen Lachebek

Deze 2 malwares zijn uiterst actief de laatste weken, heb al pc of 40 gezien met het probleem en uiterst degoutant om ze te verwijderen.
Nu is het me opgevallen dat het elke keer gaat om ups factuur dat gezipped is, terwijl UPS nooit zip bestanden doormailed Lachebek
Als je zogezegd van UPS een factuur krijgt in zip of pdf niet opendoen.

Dit is standaard waarschuwing en helft van het forum gaat denken ik ben niet zo dom, maar nu komt het.
Deze malware wordt ook overgebracht door het zogenaamde captcha system (herhaal woordjes in prentjes ter bevestiging dat de ingevoerde data niet van een bot afkomstig is). Door een fout kan er een plugin geinstalleerd worden die bij het minste van een invoervak zo een captcha op de website zet ook al heeft deze origineel geen captcha.
Vanaf de moment dat u de bevestiging stuurt en op ok duwt activeert u het virus en dan is het al te laat. Tegen dit laatste kan ik weinig goede raad geven. Heb het getest met IE FF safari en chrome en allemaal zijn ze gevoelig voor deze vorm van antivir.
Ik kan niet zeggen hoe je er vanaf moet geraken, maar als je twijfelt of de captcha echt is kijk dan even in de broncode van de html (als je er iets van afweet) als de captcha niet weergegeven wordt in de code kunt u best al malwarebytes downloaden en runnen Lachebek
Als malwarebytes niet wil runnen, verander de naam dan van mbam.exe naar temp.exe ofzo (niet mban.exe) en probeer opnieuw.

Tetrinet2 is een levensstijl geen verslaving !!!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Antwoord  |  Print  

Ga naar:  

+ Snel beantwoorden
Met Snel beantwoorden kun je bulletin board code en smileys gebruiken zoals je dat zou doen in een normaal bericht, maar dan eenvoudiger.