Onlinehelpdesk
September 10, 2010, 11:41:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Kalender Links Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Antwoord  |  Print  
Auteur Topic: scherm word ineens zwart  (gelezen 791 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
feuke1974
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Februari 21, 2010, 18:50:40 »
Antwoord met citaatCitaat

Hoi

Ik ben nieuw hier en heb me al zo'n beetje suf gegoogled.

Ik heb een paar jaar oude acer aspire 3610 (ongeveer 3 jaar oud), nooit problemen mee gehad tot een tijdje geleden ineens het beeld weg viel. Vooral wanneer de pc nog niet lang in werking is. Alles blijft gewoon draaien, en zoals net, kon ik ook gewoon chatten, maar zag ik natuurlijk niks. Dat blijft zo een kwartiertje, tien minuutjes, soms een half uur en dan heb ik weer beeld.
Dus het valt plots uit en springt ook even plots weer op. Ik heb nog niet zo lang geleden de pc helemaal zuiver gemaakt vanbinnen + heb er nu ook een nieuw scherm aanhangen, omdat ik dacht dat het andere scherm stuk was (googlen bracht me enkel bij kapotte backlights, vandaar).
Kan dit aan de grafische kaart liggen? Want nou las ik daarstraks iets van een kapot moederbord (vind dat al wel vroeg)

thx bij voorbaat voor mogelijke tips, tricks en oplossingen.
Eddy X
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 21, 2010, 21:54:41 »

Als met een ander scherm het beeld ook zwart wordt; is er zogoed als zeker een probleem met de videokaart.
Je hebt onlangs je pc van stof ontdaan, mogelijk heb je daarbij de videokaart lichtjes uit zijn slot geduwd, zodat er af een slecht kontakt is.
Videokaart uithalen, en terugplaatsen.
Draait de ventilator van deze kaart nog ?
Ook een mogelijke oorzaak.

Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart.
DeKoeDoeMoe
Hero Member

Turtle-jockey 1st class

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 04, 2010, 19:44:49 »

voor xp -> start -> run -> eventvwr
voor vista -> searchbar -> eventvwr
wat volgt geld voor beide osen.
Ga naar systeem kijk naar rode bollen rond de tijd dat je scherm zwart geworden is. Post error hier dan kan ik je verder helpen.

Wat je al kan proberen:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3610.html

drivers en utilities veranderen naar intel vga driver downloaden, herinstallen.
Maar ik denk dat je moederbord idd stuk is. Vermits het scherm zwart wordt en dan terug komt na onbepaalde tijd. Als het driver probleem zou zijn, zou je het constant moeten hebben. Maar de error zegt mij veel meer dan je beschrijving.

Tetrinet2 is een levensstijl geen verslaving !!!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Antwoord  |  Print  

Ga naar:  

+ Snel beantwoorden
Met Snel beantwoorden kun je bulletin board code en smileys gebruiken zoals je dat zou doen in een normaal bericht, maar dan eenvoudiger.