Onlinehelpdesk
September 06, 2010, 07:44:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Kalender Links Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Antwoord  |  Print  
Auteur Topic: Enkel beeld na reset  (gelezen 513 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
zib
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Januari 25, 2010, 10:25:36 »
Antwoord met citaatCitaat

Ik heb onlangs een nieuwe beeldkaart gekocht (ati5770) en deze in mijn systeem geplaatst.
Nu bij het opstarten hoor ik 1 lange en 3 korte beeps en krijg ik verder geen beeld. Soms lijkt de pc wel verder op te starten (hd lampjes flikkeren zoals bij een opstart) en soms blijft hij gewoon hangen.
Als ik dan op de reset knop druk start de pc wel normaal op, met beeld en werkt alles naar behoren.
Ik heb de kaart al meermaals opnieuw erin gestoken, alles stofvrij gemaakt, cmos gereset, bios op default... niets helpt.
Ik vind het vreemd dat de pc wel normaal opstart bij een 'warm boot', maar als hij enkele uren heeft uitgestaan krijg ik dus die error beeps en zwart scherm.
Iemand een idee?
Eddy X
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 25, 2010, 14:12:21 »

Grote kans, dat de voeding de oorzaak is.

Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart.
Kweezie Wabbit
Jr. Member
**

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 27, 2010, 10:19:51 »

Die beep codes zijn afhankelijk van het BIOS.
Als je weet welk bios je hebt (AMI, Award, IBM, Phoenix) kan je hier kijken wat je beeps betekenen.

I live in my own little world. But it's OK, they know me there !
Join Icewolves today and be part of the legend tomorrow!!
zib
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 27, 2010, 10:40:24 »

De beep codes geven een videokaart error aan.
Maar waarom start hij dan wel weer normaal op na een reset, of na een warm boot?
Ik kan voorlopig nog geen andere voeding testen, zal nog even duren eer de nieuwe voeding aankomt.
Vanmorgen heb ik trouwens voor het eerst een paar keer op reset moeten drukken eer hij opstarte, normaal ging dit altijd na 1 keer.
Ik hoorde ook een fan die een abnormaal geluid maakte. (omdat de pc nog koud is?) Na een paar minuten maakte hij terug een normaal geluid en toen starte hij wel weer op na een reset.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Antwoord  |  Print  

Ga naar:  

+ Snel beantwoorden
Met Snel beantwoorden kun je bulletin board code en smileys gebruiken zoals je dat zou doen in een normaal bericht, maar dan eenvoudiger.