Onlinehelpdesk
September 10, 2010, 12:30:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Kalender Links Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Antwoord  |  Print  
Auteur Topic: Windows 7 installeren vanaf boot - stuurprogramma dvd gevraagd  (gelezen 1418 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giovanni
Gast
« Gepost op: December 21, 2009, 20:50:01 »
Antwoord met citaatCitaat

Beste,

Ik heb een Acer Aspire G7200 gekocht en wil nu een clean install doen van Windows 7 zodat ik mijn harde schijf kan herpartitioneren.

Momenteel staat mijn mijn besturingspartitie op 60 Gigabyte en dat vind ik een beetje aan de weinige kant.

Probleem:

Na het booten van de windows 7-schijf (originele schijf) en na het instellen van mijn landinstellingen (land, taal, toetsenbordindeling) klik ik op installeren en dan krijg ik de melding dat ik het stuurprogramma moet installeren van mijn DVD-reader.

Volgende foutmelding krijg ik op het scherm:

Citaat
Stuurprogramma laden...

Een vereist stuurprogramma van een cd/dvd-station ontbreekt. als u een diskette, cd, dvd, of usb-flash met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen

Deze gegevens over mijn dvd-stations heb ik teruggevonden bij mijn apparaatbeheer van deze computer:

1) HL-DT-ST DVDRAM GH15F SCSI CDRAM DEVICE
2) HL-DT-ST DVDROM GDRH20N SCSI CDROM DEVICE

Ik heb beide al geprobeerd om te booten met windows 7 maar allebei hetzelfde probleem.

Wel raar dat ie stuurprogramma plots nodig heeft terwijl hij al heeft kunnen opstarten op de DVD van windows 7...

Had gedacht om op flash te zetten maar weet niet hoe ik daaraan begin... mss dat dit een oplossing zou kunnen zijn...

Maar liever zou ik natuurlijk die verdomde werkende stuurprogramma's willen hebben zodat ik verder kan installeren vanaf DVD-station...

Mocht er iemand weten wat ik moet doen... let me know...

Mss instelling veranderen in BIOS???
cavecat
Hero Member

David Hasselhoff Rulez !

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: December 21, 2009, 21:20:19 »
Antwoord met citaatCitaat

Ik vermoed dat je ie de driver voor je SATA controller nodig heeft.
Zat er een CD met drivers van je moederbord bij ?
Normaal zou de Vista driver goed genoeg moeten zijn.

Lukt het nog niet , dan zou ik even contact opnemen met Acer en zien wat zij zeggen , ten slotte heb je recht op die ondersteuning.
(is de gratis Win7 upgrade veronderstel ik ?)

Ubuntu 8.04 x64 met Ubuntu-Studio theme
Windows Vista 32b Ultimate

www.florisbakker.be

Nu ook het Frietlied op YouTube !
Binnenkort het Duvellied en het Gordellied
Pagina's: [1]   Omhoog
  Antwoord  |  Print  

Ga naar:  

+ Snel beantwoorden
Met Snel beantwoorden kun je bulletin board code en smileys gebruiken zoals je dat zou doen in een normaal bericht, maar dan eenvoudiger.