Onlinehelpdesk
September 08, 2010, 10:00:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Help Zoek Kalender Links Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Antwoord  |  Print  
Auteur Topic: Harde schijf wordt niet meer gevonden  (gelezen 897 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
slipknot_freak
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Gepost op: December 16, 2009, 17:22:13 »
Antwoord met citaatCitaat

Goedendag allen,

Ik heb sinds een tijdje Windows 7 (release Candidate) draaien.
Nu heb ik onlangs mijn pc opnieuw moeten installeren, en sinds dien ziet mn pc mijn andere interne schijf niet meer.

Ik heb al een andere SATA I poort geprobeerd, en ook mijn beide SATA II  poorten ( waar die eerst op zat en het normaal zou moeten doen ).
In mijn BIOS zie ik alleen dat hij wel gezien wordt, maar dat is dan ook alles ( geen verdere specs, en hij geeft dan ook een Harddisk Error "Press F1 to Resume ).

Ik heb al een beetje gezocht in apparaatbeheer, ben al op de site van mijn moederbord wezen kijken en ook op de site van mn harde schijf.
Ik kon hier niets vinden, alleen dat er soms staat: "Bezig met installeren: Standaard PCI IDE Controller   X mislukt".

Mijn harde schijf is een Western Digital 5000AAJS (500 Gb, SATA )
Mijn moederbord is AsRock ALiveDual eSataII

Op zich is het niet zo`n probleem dat ie het niet doet omdat er geen belangrijke data op staat, maar ik wil hem wel gaan gebruiken voor dergelijke dingen.

Grtz Slipknot_Freak

When I take those pills , my mind will be well I will hear your voices. But my life`s so rot , my mind is hell I take an overdosis. ..:: Phsyche Nullification - Officium Triste ::..
cavecat
Hero Member

David Hasselhoff Rulez !

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: December 16, 2009, 19:55:52 »

Staat je HD controller in AHCI , RAID of in IDE Modus ?
Als je die HD aansluit , zegt je BIOS dan hoe groot ie is enz ? (want dat moet ie normaal kunnen uitlezen)
Heb je al eens een ander SATA kabeltje geprobeerd ? (die dingen gaan vrij snel stuk als je ze plooit)

Start eventueel eens op van een Ubuntu Live CDtje en zie of die de schijf herkent.

CHeck of de schijf goed werkt in een ander systeem , het is namelijk evengoed mogelijk dat ie gewoon stuk is.

Ubuntu 8.04 x64 met Ubuntu-Studio theme
Windows Vista 32b Ultimate

www.florisbakker.be

Nu ook het Frietlied op YouTube !
Binnenkort het Duvellied en het Gordellied
slipknot_freak
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: December 17, 2009, 15:48:47 »

Hij staat in op moment in de IDE mode. Ik heb het ook al geprobeerd in AHCI mode, maar zonder geluk.
Ook heb ik al een ander kabel geprobeerd. En wat de schijf betreft, hèèl soms zie ik m wel en kan ik ook gewoon de bestanden zien/openen.

Nu heb ik weer in apparaatbeheer gekeken, en daar geeft hij aan dat de controller ( JMicron JMB36x ) niet geschikt is voor dit systeem. Ik heb wel gezocht naar updates voor win 7, maar ook dit zonder succes.

When I take those pills , my mind will be well I will hear your voices. But my life`s so rot , my mind is hell I take an overdosis. ..:: Phsyche Nullification - Officium Triste ::..
cavecat
Hero Member

David Hasselhoff Rulez !

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: December 17, 2009, 19:26:22 »

Soms zie je 'm wel en soms niet ... Dat lijkt op een schijf die stuk is/stuk aan het gaan is.
Hangt ie op de Jmicron of op je ingebouwde SATA poorten ?
Als ie op de Jmicron hangt , heb je drivers nodig , die kan je hier vinden :
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=ALiveDual-eSATA2&s=AM2
(Vista drivers voor Win7 x32 , Vista x64 drivers voor Win7 x64)
Win7 drivers zijn er precies niet maar je kan gerust testen met die voor Vista.

Lukt het daarna nog niet , dan zou ik een Ubuntu CDtje afhalen , op CD branden en daarvan eens opstarten om te zien of die de schijf correct ziet of niet.

Ubuntu 8.04 x64 met Ubuntu-Studio theme
Windows Vista 32b Ultimate

www.florisbakker.be

Nu ook het Frietlied op YouTube !
Binnenkort het Duvellied en het Gordellied
slipknot_freak
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: December 17, 2009, 22:11:24 »

OK dan zal ik dat eerst eens proberen, anders horen jullie wel weer van me Knipoog

slipknot_freak
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 27, 2010, 21:47:07 »

Hallo alweer,

Ik krijg nu de volgende melding: H:\ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

Ik heb al een chkdsk gedaan maar die zegt het volgende: "Het type bestandssysteem is NTFS. Kan versie en status van volume niet vaststellen. CHKDSK is afgebroken."

Iemand ideeën ?

Grtz Slipknot_Freak

Pagina's: [1]   Omhoog
  Antwoord  |  Print  

Ga naar:  

+ Snel beantwoorden
Met Snel beantwoorden kun je bulletin board code en smileys gebruiken zoals je dat zou doen in een normaal bericht, maar dan eenvoudiger.